Ved siden av denne typen praktisk arbeidet er jeg veldig glad i å bruke data og andre ”duppeditter” (eller digitale verktøy) til ulike gjøremål. Dette aspektet har vært hovedgrunnen til at jeg meldte meg på dette studiet. Jeg hadde lyst å lære mer om digitale verktøy og om hvordan disse kan brukes mer konstruktiv i skolehverdagen.
INNHOLD I PRESENTASJONSMAPPEN
Innledning
Kort om "Gammeloggen" og forhistorien
Temavalg i lyset av min arbeidssituasjon og mine interesser
Kunnskapsløftet som motivasjonsfaktor
Veien til "Gammeloggen"
Verktøyvalg med tanke på brukervennlighet
Verktøyvalg med tanke på etiske og juristiske aspekter
Hvorfor valgte jeg blogg?
Organsisasjon
Tags
Administrasjon og tilgangsrettigheter
Layout og funksjonalitet
Mitt arbeid i lyset av målene i fagplanen
Gruppearbeid
tirsdag 6. mai 2008
Temavalg i lyset av min arbeidssituasjon og mine interesser
Bakgrunnen for utviklingen av ”Gammeloggen” har vært at jeg alltid har likt å drive med praktiske prosjekter. I min jobb som lærer på Østbytunet skole opplever jeg gang på gang at mange av våre elever – spesielt de som ikke fungerer noe særlig ved ”tradisjonelt skolearbeid”, og det finnes det mange av hos oss - har stor utbytte av praktiske prosjekter. Elevene opplever mestring, lærer både faglig og sosialt, bruker kreativiteten og ferdighetene sine og oppdager nye sider av seg selv. I ramme av tverrfaglig praktisk prosjektarbeid som ”gammeprosjektet” dukker det ofte opp problemstillinger som egner seg til senere fordypning – innimellom til og med i ramme av ”tradisjonelt skolearbeid”.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar