torsdag 21. februar 2008

Min ide til den individuelle oppgaven

Jeg har ikke rukket å formulere en problemstilling til oppgaven min enda. Jeg vil derfor kort skissere hva jeg har tenkt å jobbe med og trekke paralleller til målene i fagplanen for denne modulen. For et mer generelt idemyldring rundt målene i fagplanen, se denne WIKI’en som hele studentgruppa har bidratt til.

Planen er å inkludere mine kollegaer, ledelsen på Østbytunet skole og elevene i arbeidet med digitale verktøy rundt "Gamme prosjektet".

I første omgang har jeg tenkt å opprette en blogg der lærerne kan skive logg om gamme turene og elevene kan legge inn kommentarer. (innhente, analysere og vurdere nye digitale læringsressurser - blogg er en ressurs som jeg har hatt rikelig anledning til å analysere gjennom dette studiet. Jeg synes det egner seg godt som et loggføringsverktøy. Elevene kan bli kjent med blogg ved å lese våre innlegg, bruke lenkene i sidestolpen og de kan bidra med kommentarer. Iteresserte elever kan, sammen med sin lærer (via dens skrivetilgang), skrive innlegg. Denne felles bloggingen kan være et første skritt i å initiere og utvikle IKT baserte kunnskapsnettverk.

Ingen kommentarer: