Med hensyn til aspektene nevnt tidligere valgte jeg blogg på Blogger som verktøy for den praktiske delen av oppgaven min.
Dette gjenspeiles også i problemstillinga mi:
Hvordan kan jeg inkludere skolen i arbeidet med digitale verktøy rundt praktiske prosjekter via en blogg?
I forbindelse med AVIK studiet har jeg brukt blogg ganske aktiv i det siste året, bl.a. til dokumentasjon av egen praksis og læring, til loggføring og til å skrive notater om ting og tang som jeg synes er interessant i forbindelse med studiet (se også dette innlegget). Gjennom dette arbeidet har jeg samlet mange erfaringer med dette verktøyet og synes det egner seg bedre for mitt formål enn andre verktøy som f. eks. nettside, Wiki eller GoogleDocs. I det følgende skal jeg nevner noen grunner for at jeg favoriserer bloggen i denne sammenhengen, hvorvidt bloggen kan være et kunnskapsnettverk og hvordan den kan brukes til kunnskapsutvikling og samhandling. På grunn av det begrensede omfanget av denne oppgaven nedprioriterer jeg å sammenligne bloggen med de andre verktøyene jeg har nevnt.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar