Jeg har tenkt en del på hvordan jeg, gjennom min digital kompetanse, kan bidra til en innovasjon på jobben min. Det er sikkert mange ting som kan gjøres bedre og mye kan oppnås ved hjelp digitale verktøy brukt på en adekvat måte. Men den store innovasjonen har jeg vanskeligheter å se.
Et felt der det kreves mye forandring er samarbeid med hjemskolene til elevene som vi har på Østbytunet skole. Spesielt med tanke på integrasjon av de ulike VLE’er som klassene på hjemskolene bruker og som elevene som kommer til oss ofte ikke er fullverdige deltagere i, trengs det mye bedre samarbeid. Mye i denne sammenhengen har jeg først blitt klar over gjennom dette studiet, gjennom samtaler med medstudenter fra ulike skoler og gjennom kjennskapet til ulike VLE’er . Dette er et tema som jeg godt kunne tenke meg å jobbe videre med. Samtidig har jeg brukt mye tid og arbeid ved å jobbe med integrasjon av digitale verktøy i praktiske prosjekter på min skole, spesielt gamme prosjektet. Å starte på noe helt nytt har jeg, i lyset av den aktuelle situasjonen min, ikke tid og energi til og jeg har lyst å fortsette jobben rund gamme prosjektet. Jeg har derfor valgt å fokusere på sistnevnte. Jeg vil prøve å skape en liten innovasjon ved å få mine kollegaer og ledelsen på banen å bygge opp et digitalt læringsmiljø rundt prosjektet (se dette innlegget). For denne planen har jeg fått støttende kommentarer fra gruppen min (bl.a. fra Guro og Marianne).
1 kommentar:
Jeg likte veldig godt ideen om bedre informasjonsflyt gjennom tilgang til de enkelte elevers VLE, men skjønner at det er bedre for deg å fokusere på gammeprosjektet i denne omgang. Dette må jo være en utmerket mulighet for elevene til å ta med dokumentasjon tilbake til hjemskolen om hva de har lært og opplevd på Østbytunet.
Legg inn en kommentar